Wystawianie recept zleconych w Poradniach Specjalistycznych


Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (rodzinny) może wystawić pacjentowi receptę na leki, które zastosował lekarz w poradni specjalistycznej, tylko wówczas, jeżeli pacjent dostarczy pisemną informację od lekarza specjalisty (tzw. Informacją dla lekarza kierującego/poz).

Powyższa informacja powinna zawierać informacje o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, ordynowanych lekach (w tym o okresie ich stosowania i dawkowania) oraz wyznaczonych wizytach kontrolnych.
Informacja dla lekarza kierującego/POZ ważna jest 12 miesięcy.

Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 września 2015r. w sprawie ogólnych warunków o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1400 z późn. zm.).

logo GOZ Skarszewy
Dworcowa 11, 83-250 Skarszewy
tel. 58 588 27 38, 58 562 20 59
58 562 20 63, 58 588 25 00
fax. 58 588 24 93

Filia Pogódki
ul. Sambora 2, 83-236 Pogódki
tel. 58 588 11 21


REJESTRACJA INTERNETOWA